Sadasta nollaan - matkalla kohti fossiilitonta tieliikennettä -webinaari

Petri Murto, Sanna Hämäläinen, etunimi.sukunimi@skal.fi
SKAL RY
Webinaari

Liikenteen päästövähennystavoitteet ja keinot päästöjen vähentämiseen puhuttavat. Liikenne- ja viestintäministeriö viimeistelee parhaillaan Fossiilittoman liikenteen tiekarttaa, joka luotaa liikenteen päästövähennyskeinoja pitkälle tulevaisuuteen. Pöydällä on myös liikenteen verotuksen uudistaminen, jota valmistellaan kevään kuluessa valtiovarainministeriössä. Myös liikenne- ja kuljetusalan toimijat ovat kuluvana vuonna laatineet tiekarttansa vähäpäästöiseen liikenteeseen.

Järjestämme perjantaina 15.1. klo 9-12 ajankohtaiswebinaarin, jonka teemana ovat liikenteen päästövähennyskeinot. Tilaisuuden juontaa ja puhetta kuljettaa toimittaja Jaakko Loikkanen.

Tilaisuuden avaa liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka. EU-komission DG Moven pääjohtaja Henrik Hololei valottaa EU:n liikennestrategiaa ja tilaisuudessa kuullaan ajankohtaisia puheenvuoroja muun muassa biopolttoaineista, logistiikan digitalisaatiosta ja tieverkon kunnon vaikutuksista päästöihin.

Tilaisuuden päättää keskusteluosuus, jossa kuullaan eri puolueiden kantoja päästövähennyksiin. Liikenne- ja viestintäministeri Harakan lisäksi keskustelemassa ovat muun muassa ilmasto- ja ympäristöministeri Krista Mikkonen ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen.

Tilaisuuden aikataulu, ohjelma ja ilmoittautumislinkki
Ilmoittaudu mukaan viimeistään 13.1.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!
Pekka Rissa, Autoalan Keskusliitto